Des de l’any 1989, Perpinyà es converteix en
la capital mundial del fotoperiodisme gràcies a Jean- François Leroy, creador
del festival “Visa pour l’Image – Perpignan”, i que al setembre omple els
racons de la capital del Rosselló d’exposicions de reportatges fotogràfics,
projeccions, col·loquis i visitants, molts visitants, tan professionals com
aficionats.
Actualment, es pot veure a Barcelona (al CCCB
i fins al 28 de maig) una petita mostra de les imatges pertanyents a quatre
dels reportatges que es van poder veure l’any passat i que, per primera vegada,
s’exhibeixen fora de Perpinyà.
Seguint l’ordre que ens proposen, l’exposició
comença amb el dia a dia de Filda Adoch, una ugandesa a qui una mina va deixar
sense cama.
- Em dic Filda Adoch - © MARTINA BACIGALUPO
- Els camins de la revolució - © YURI KOZYREV
I ells? Els que lluiten per la llibertat. Els
que han mort per la llibertat. Com s’ha viscut i es viu la “Primavera Àrab” en
diferents països (Iemen, Egipte...), totes juntes sota el nom de “Els camins de
la revolució”.
- Atrapat entre dos focs - Japó, març de 2011 - © BARBARA DAVIDSON
Quan la natura es mostra tan crua com és, el
rastre que deixa és desolador. I el pitjor és que gairebé mai la tenim en
compte. Si les imatges de l’aigua arrasant la costa japonesa impressionen, el
què va quedar després no sé com definir-ho. Trieu la paraula vosaltres mateixos
veient aquesta foto.
- La narcocultura - © SHAUL SCHWARZ
La música o el cinema formen part de
l’amplíssim món de la cultura, però a Mèxic, quan s’hi barregen les drogues, es
converteix en un món sòrdid anomenat “Narcocultura”. Armes, sexe, luxe... I on,
fins i tot morts, els narcotraficants segueixen rivalitzant als cementiris.
Quatre històries. Quatre realitats. Quatre
sensacions (com a mínim) diferents. Tot al mateix espai.
(1) Aquestes paraules són aproximades i part
del text que acompanya la foto del lloc on li va esclatar la mina.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada